lördag 29 augusti 2015

Dags att brodera !

Det gick ganska fort att virka dom här vantarna. Nu är dom tvättade och uppborstade, och det är dags att dom  smyckas med lite broderier,jag har dok inte bestämt mig hur jag ska göra så jag får fundera lite först .

                                         
                                             Före                                                           efter 


Jag tvättade vantarna i tvättmaskin i 40 grader och borstade upp dom lite. 


Jag gillar strukturen som blir. Kanten på vanten blir när man virkar i bakre maskbågen och virkar man i främre maskbågen då blir det som ovanför kanten.


som sagt nu får fantasin flöda ....


3 kommentarer:

Unknown sa...

Ser ut att vara helt underbara vantar. Ser fram emot att få se dem broderade. Har börjat brodera på ylle och det är bara så fantastiskt skoj.
Lycka till!

Liisa sa...

Vilken härlig struktur! Det är så häftigt att man kan få så olika resultat av så liten skillnad i hur man arbetar.

Pysselfarmor sa...

Snygga! Jag trodde först att det var nålbundna vantar ;-) Broderiet ska bli spännande att se. Du broderar så snyggt!